7/22/2015

Mario Mazzanti-Şah Mat (kitap yorumu)

0



Polisle satranç oynayan bir seri katil...

Suç psikiyatrisi olarak polise destek vermekte olan Claps'in suçluların davranış profilini inceleyerek olası şüphelileri tespit etmek gibi çetin bir görevi vardır. Ancak bu sefer ortadaki cinayet hiç de basit değildir. Karşısında acımasız, kararlı, unutulmak istemeyen ve şehrin korkulu rüyası olmayı amaçlayan bir seri katil vardır. Çözüm hep avuç içinde gibidir ama bir türlü ulaşılamamaktadır, aşılan her bir basamak katilin ininin derinliklerine dalmaktan başka bir işe yaramaz.

"Mario Mazzanti ilk kitabını en lezzetli malzemeleri karıştırarak hazırlamış: Satranç, edebiyat, sinema, opera ve asıl mesleği olan cerrahlık."
-Paperblog-

"Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı ve gerçeğin insanın en karanlık hırslarında gizlendiği nefeslerinizi kesecek bir gerilim romanı."
-La Feltrinelli-
(Tanıtım Bülteninden)


Merhaba arkadaşlar,
bir kitabın daha sonuna geldim.İsterseniz,kitap yorumuna başlamadan önce uzun süreli yokluğumun sebebini anlatayım. :)
Beş gün kadar önce(ne kadar olduğunu tam olarak hatırlamıyorum) teyzemlere hem ziyaret hem de biraz tatil için gitmiştik.İyi ki de gitmişiz,çok güzel bir tatil ve dinlenme oldu bizler için.Gerçi her gün başka birini ziyaret etmeye gidiyorduk ama neyse.Tatilin kısa bir anlatımı da gelecek merak etmeyin.(Kısa mı,kısa olacağını da kim söyledi? ;D )
Dün akşam saatleri geri döndük.Evimi ne kadar da özlemişim...Sarılıp öpesim geldi valla.Hele yatağımla yastık yorgan ikilim...Teyzemlerde yataklar pek de öyle rahat değil,o yüzden orada uyumak benim için tam bir kabus.Herneyse,konumuza dönelim.
Teyzemlerde Şah Mat'ı da okudum bitirdim.Böylece size okuyacak tap taze bir yorum çıkmış oldu. :)
Aslında bu kitabı okumamın sebebini de açıklamak lazım.Yoksa bana yorum yazan arkadaşıma da ayıp olur. :)
Hatırlarsınız,kısa bir süre önce Şimşek Kız'ın Güncesi'ne 'Tess Gerritsen Özlemi' isimli bir post hazırlayıp yayımlamıştım.O postta da okumaya yeni kitaplar aradığımı,hiçbir polisiye kitabın aynı tadı veremediğini ve Tess Gerritsen'in kitaplarını yeniden okumak için yanıp tutuştuğumu anlatmıştım.İşte o zaman post'uma beni çok sevindiren bir yorum geldi.Mustafa Alnıak isimli bir arkadaşımız bana Mario Mazzanti Şah Mat'ı tavsiye etti.İlk önce kitap kapağı ve ismi bana garip gelen kitap,daha sonrasında çok hoşuma gitti.Bir kitabı kapağıyla değerlendirmemek lazım,değil mi? :)
İçimde küçük şüphelerle okumaya başladım kitabı.Bu arada yeni telefonu sonunda aldım ve çok memnunum.Bununla ilgili bir post hazırlamadım,değil mi?Ah salak kafam,unutmuşum.Merak etmeyin,bir kaç güne hazır olur. :/
Kitap ilk başlarda biraz garipti,bana biraz eski tipteki kitapları hatırlattı.Tamam,pek öyle yep- yeni bir şey olmayabilir ama çok da eski değil, değil mi?'Neden öyle düşündün Leyla'cığım?' diye sorarsanız,bir nedeni var elbette.Nedeni ise yazarın karakterlerin dış görünüşünden neredeyse hiç bahsetmemesi.Sadece nasıl insanlar olduklarından,karakterlerinden falan bahsediyordu.İşte bu biraz garip olmuştu.Ama sonra okumaya devam ettikçe aklımda onları biraz düşünmeyi başardım. :)

Greta Alfieri ilk başlarda beni biraz kendinden iten bir karakter olsa da daha sonradan sevdiğim birine dönüşmeği başardı.Kendisi,yazarın birazcık bahsetmesine göre,gerçekten güzel bir kadın.Açık renk gözleri ve uzun kızıl saçları var.Liv net isimli bir kanalda,gazeteci olarak çalışıyor.Kendisine 'Büyük Haberlerin Kraliçesi' ismi takılmış.Biraz korkutucu bir kadın ve kariyerinde yükselmek ve haberle ilgili biraz bilgi elde etmek için herşeyi yapabilir.Kendi üstleriyle yatmayı bile.(Bu konudan bahsetmek istemiyorum. :/ )

Claps ise daha farklı bir konu.Kendisi suç psikiyatrisi.(Yazarken canım çıktı. :/ )Polise yardım ediyor.Yani Baş komiser Sensi'ye.Claps kitapta baş karakter.Benim de en sevdiğim karakter.Bir kere çok zeki.Kafası çalışıyor.Ve iyi biri.Sonrasında başına ne geleceğini söylemesem daha iyi. :/ (Okuyanlar anladı.)

Katilin(Daha doğrusu katillerin)yapmak istediği şey çok farklıydı aslında.Ama kimse anlamadı,o kadar ustaca gizlenmişti ki gerçek niyetleri.Herkes onların kadınları katleden psikopatlar(ilk düşüncelerine göre psikopat) olduğunu sandı.Ama öldürme sebepleri insanların ve polislerin,hatta daha sonradan herşeyi farkeden Claps'ın bile düşündüğünden çok farklıydı.İşte bu yüzden de bu kitabı çok sevdim. :)

Bence gayet iyi.Benden ona 4 yıldız.Neden dört,çünkü dış görünüşten bahsedilmemesi nedeniyle bir puan kırdım.Ama kesinlikle okunması gerek. :)

Umarım sizi tatmin edebilmişimdir.Bundan sonra daha aktif olmaya çalışacağım. :)


Okumak için Pembe Kitap'a tıklayın. :)



İyi günler! :)



Logo Design by FlamingText.com




0 yorum:

Yorum Gönder

Seymen. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kitapların tozunu alan canlar :)