12/27/2014

P.C.Cast & Kristin Cast - İşaret (Gece Evi #1)

2



Yeni Bir Hayat, Yeni Bir Aşk...
Tüm Dünyada Gençlerin Tutkunu Olduğu Yeni Bir Vampir Serisi.

"Yüzümü ona çevirdiğimden beri bu kitap beni kendine esir etti. Tamamıyla muhteşem. İşaret, ateşli, karanlık ve eğlenceli."
-Gena Showalter, Yazar-

"İlk paragraftan itibaren bağımlısı oldum. Kitabı bir çırpıda bitirdim."
-MaryJanice Davidson, New York Times bestseller Yazarı-
  Aşırı derecede bağımlılık yapan bir vampir serisi
-Romantic Times-

On altı yaşındaki Zoey, İz Sürücü tarafından İşaretlendiğinde, eski hayatının geride kaldığını anlamıştı. Şimdi artık, arkadaşlarından ve ailesinden ayrılıp çalışması gereken tek dersin Vampir 101 olacağı Gece Evi'ne yerleşmek zorundaydı.

Aşk, İhanet, Gerilim ve Rekabet dolu Gece Evi Serisinin İlk kitabı İşaret sizi kendisine esir edecek.



İlk iki denemeden sonra sonunda İşaret'i bitirmeyi başardım.Çok mutluyum.Aslında hiç bir seriyi yarım bırakmayan ben,bu seride neden takıldım bilmiyorum.Bir türü sona kadar okuyamıyordum.İlkinde Vampir Akademisi'ni yeni bitirmiş ve o harika serinin etkisinde kalmış biri olarak "Vampirleeer" diye ortalıkta saf saf geziniyordum.Ve elime geçen ilk vampir serisine daldım.İşaretlenmekti falan derken,bir de ayin olayı çıktı ki,ben hemen topukladım tabi.Okuyamadım.İkinci denemede hangi kitabı okuduğumu hatırlamıyorum,ama her halde İşaret için doğru zaman değildi.Ben her kitabın kendi zamanı var diye düşünüyorum,biliyorsunuz.O anki duygularınız kitabı okurken çok önemli.Şimdi okuyup beğenmediğiniz bir kitabı,bir kaç gün,hafta ve ya ay sonra severek bitirebilirsiniz.Bu çok normal.Bende de öyle oldu.Yalnız okuduğum iki denemede durum vahimdi.Ama Leyla'yla çok eğlendim ve kitabın ne zaman bittiğini anlamadım bile.Çok güzeldi. :) Buradan biricik kardeşime bana eşlik ettiği için teşekkürler. ;)

Kitabın konusu: Zoey kendi halinde,evde olmasa bile,okulda çok mutlu olan (tıpkı Evanessa ;)) 16 yaşında bir genç kızdır.Bir gün okul çıkışı bir Vampir tarafından alnından işaretlenince hayatını kökünden değişmek zorunda kalır.Annesi ve üvey babasının bu olayı kabullenmeyişi onu evden kaçmaya zorlar.Çünkü hemen Gece Evi'ne gitmezse daha da hastalanıp,sonunda ölebilir.Büyükannesine gitme çabasıyla yolda kaza geçirince ruhunu gökte uçarken ve Nyx'la konuşurken bulur.Nyx ona özel olduğunu söyler ve alnından öper.Büyükannesi sayesinde Gece Evi'ne sağ salim varan Zoey orada da bir çok sorunla karşılaşır.Çaylak olmasına rağmen işaretinin içinin dolu olması,beş elementin beşiyle de donanmış olması ve Afrodith gibi saçma bir kızla uğraşmak zorunda kalması bunlardan sadece bir kaçı.Ama o arkadaşlık ve aşkın,diğer her şeyden daha önemli olduğunu yakında öğrenecek.

Yorumum: Ahhhğğğ,spoiler vermemek çok zorrrr.Kitabı ilk iki denemede okuyamamamın sebebini demin yukarıda söylemiştim.Ayin meselesi biraz canımı sıkmıştı.Çünkü o dönemde böyle şeyler hakkında pek bilgi sahibi değildim.İtiraf ediyorum: Korkmuştum.Ama son zamanlarda izlediğim Supernatural,bana bu konuda çok yardımcı oldu.Artık bu tür karanlık olaylara alışık sayılırım. ;)

Bir diğer sebepse isim seçimi.İki kişinin yazdığı bir kitaptan en azından hikaye bakımından değilse bile,isim bakımından özen beklerdim.İsimler olmamış.Bir kaç tanesi dışında dilime yatmayan,söyleyince gülesim gelen isimler var.

 Zoey okuduğum diğer kitap karakterlerinden farklı olarak biraz vahşi.Bu onun Cherokee olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu hoşuma gitti.Alaycı konuşması,olaylar karşısındaki acemi şansı ve seçilmiş kişi olması onu sevimli kılan özellikler bence.Aile yönünden doğru insanlara rastlamamış olsa da,arkadaşları harika.Ailemizi değil ama,arkadaşlarımızı seçebilme özgürlüğüne sahibiz ve bunu Zoey çok iyi kullandı. :)

Erik'den çok bahsetmek istemiyorum.Neden? Çünkü ismi...Erik,yok şeftali! Daha orijinal olun lütfeeeen! Leyla da ben de onun ismini her okuduğumuzda bir kaç dakika yerlere yatmadan edemedik. Ama kişilik ve karakter bakımından çok harika biri gerçekten.İlk başta okuduğumuz ve Zoey'nin onunla ilk karşılaşması (burada Leyla'ya farklı bir hikaye uydurdum. ;)) Erik'i gözümde biraz küçültmüştü.Hem de bir dönem Afrodith'le olan ilişkisi kör olma olasılığını düşündürttü bana.Ama değilmiş.Sadece biraz toymuş o zamanlar,büyümüş düzelmiş. :) Her yerde Zoey'nin karşısına çıkması çok hoştu.Gerçi dediğine göre bunu isteyerek yapmıyormuş ama neyse. ;)

Steve Rae...İşte hoşuma giden isim.İsmi söylerken insanın düyleri diken diken oluyor beee.Zaten karakter olarak da kendini kanıtladı.Onu Acemi Prenses'teki adını unuttuğum kız olarak hayal ettim hep.Hani Prensesin arkadaşı var ya.Çok tatlıııı. ;) İkizler de öyle.Aslında okulda birbirini tanıyan iki insanın nasıl bu kadar benzediklerini aklım almıyor.Kedileri bile aynı ya. :) Damien'e dışlanması konusunda biraz üzüldüm,ama sonunda harika arkadaşlar edindi ve yeniden mutlu olduuuum.Çok iyi kalpli bir çocuk ya kendisi.Bir de Erik'e aşık olmasa. :D

Afrodith'den çok fazla bahsetmek istemiyorum.Aslında kötü kalpli biri olduğu düşündüm sonuna kadar.Eminim her kes bunu diyecektir.Ama sonunda dedikleri beni şüpheye düşürdü.Gerçekten kötü mü ki acaba?İhanet'de göreceğiz artık. :/ Gördüklerini anlatmaması beni onun kötü olduğuna biraz daha ikna etmişti.Gördükleri sayesinde bir çok insanın hayatını kurtarabilirdi.Ama yapmıyordu. ;/

Kitap çeviri ve yazım bakımından çok komik.Akıcı ve eğlenceli bir dili var.İnsan okurken hiç sıkılmıyor.Ama demin de dediğim gibi,bunu bir kişi yazmış olsaydı anlardım ve hataları es geçerdim.Ama iki kişinin yazdığı bir kitabın daha mükemmel,en azından daha iyi olması gerekmez mi? :/ Belki de ben abartıyorumdur. :)

Okuyanlardan yorumları bekliyorum.Bir kaç alıntı da Instagram adresimde.Leyla'nın yorumu da bu yakınlarda gelir her halde.Dersleri var da. :)

buraya


Kitabı indirmek için pembe kitap'a tıklayın. :)


Logo Design by FlamingText.com

2 yorum:

  1. ilk kitabı okuyalı ne kadar uzun zaman olsa da çok beğendiğimi hatırlıyorum ama bir kaç kitaptan sonra saçmalayıp tekrara düşmüştü bence :) Diğer kitaplar için yorumlarınızı bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet,en kısa zamanda okuyup yorumunu paylaşacağız. :) Teşekkürler. :)

      Sil

Seymen. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kitapların tozunu alan canlar :)