1/20/2015

Elxan Elatlı - Cehennemden Gelen Ses

1






Yazıçı Elxan Elatlının "Cəhənnəmdən gələn səs" romanı XX əsrin ən dəhşətli qırgını olan Xocalı soyqırımına və erməni əsirliyinə əzab çəkən həmvətənlərimizin acınacaqlı taleyinə həsr edilib.Romanda Azərbaycan milli təhlükəsizlik orqanlarının fəaliyyətinə,anaya və vətənə məhəbbət,dostluq,ilahi eşq mövzularında da geniş yer ayrılıb.




  Bu günün anlam ve önemini bundan önceki yazımda paylamıştım ve ona uygun bir kitap da paylaşmayı uygun gördüm.

Aslında bu kitabın 20 Ocak katliamıyla bir ilgisi yok.Burada Hocalı (Xocalı) katliamı söz konusu.Ama bize ermenilerin yaptıklarını daha iyi görmeye yardım edeceği kesin.

Genelde tanıtım amaçlı paylaştığım ve indirme linki vermediğim kitaplar,okumadıklarımdır.Ama bu kitabı okudum.İlk okuduğumda dehşete kapıldığım,ardından her kelimeye alışınca öfkeden kudurduğum bir kitaptı.

Konusu Hocalı katliamında esir düşen birinin Azerbaycan'a tekrar gönderilmesi.Ama gizli olarak,farklı bir amaç için.Esirin annesi bunu öğrenir öğrenmez Azerbaycan'daki herhangi bir evin numarasını tuşlar ve oğlunun neler yapacağını anlatır.Karşındaki adamın kim olduğunu sormasıyla,kadın 'burası cehennem,ben de cehennemden gelen sesim.' der.

Esirse,adı üstünde,bir esirdir.Eli kolu bağlıdır.Çünkü annesinin baş örtüsü,namus simgesi ermenilerin eline geçmek üzeredir.Babasının sırf bunun için ablasını öldürdüğünü kendi gözleriyle görmüştür.O da aynı şeyin annesine yapılmasına asla izin vermeyecektir.Uzun senelerini vahşilerin elinde,işkence ile geçirmiştir ve tek çaresi annesini oradan kurtarmaktır.

Eğer kimin kime ne yaptığı hala sizin için bir sorunsa,bence bu kitap sizin için en ideali.Okuyun,pişman olmazsınız.Azerice anlamıyorum derseniz,bunun da çözümü var.Anlamadığınız konularda ben size seve seve yardımcı olurum. Linkini bulur bulmaz da sizinle paylaşacağım.

Teşekkürler...



Logo Design by FlamingText.com

1 yorum:

Seymen. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kitapların tozunu alan canlar :)