6/13/2015

Baku 2015 1st European Games Opening Ceremony

0



Herkese günaydın. :) Dün gece yaşadığım şok sayesinde bugün yazıya nasıl başlamam gerektiğine hala karar veremedim. Hala etkisindeyim...






Bildiğiniz üzere dün Azerbaycan'da Baku 2015 Avrupa Oyunlarının açılışı gerçekleşti.Uzun zamandır,neredeyse 1 senedir konuşulan oyunların en çok da açılış seremonisiyle bizi büyüleyeceğini söylüyorlardı.Aslında inanmadım. Neden? Çünkü bu gibi konulara hiç ilgim yoktur. Yani spor,seremoni,böyle şeyler beni pek kendine çekmez.


Ayrıca zor durumdaki diğer tüm insanları düşününce böyle şeylerin gereksiz olduğuna kendimi bir nevi inandırmıştım.Ama dün başladığı andan itibaren beni büyüleyen seremoni sayesinde aslında ne kadar büyük bir hata yaptığımı anladım.



Gitme şansım yoktu.Çoğu insan gibi ben de TV'den izlemek zorunda kaldım,Ama buna rağmen gitmiş kadar oldum. Gerçekten harikaydı.



Önceden titizlikle düşünülmüş her detay bizi,Azerbaycan'ı ve onun tüm geçmişini resmen gözler önüne serdi. Tek tek her ayrıntı beni göz yaşlarına boğdu ve bir daha Azeri olduğum için gurur duydum.



Şartlar ne olursa olsun,biz yaşamak ve gelişmek zorundayız. Burada,bizimle,sevincimize ortak olduklarını söyleyerek kurulup otursalar bile,düşmanlarımızın mutlu olmadıklarını biliyor ve bununla mutlu oluyorum.



Dostunu iyi tanı,ama düşmanını ondan daha iyi tanı diye bir laf vardır bizde.Biz bunu geçmişte yapamadık.Şimdi kefaletini ödemek zorunda kalıyoruz,bunun hepimiz farkındayız.



Ama bundan böyle bazıları hep seyirci kalacak ve onlarda olan emanetlerimiz de bir gün bizim olunca,onları da seyretmek için bekleriz. :)



Gönül isterdi ki o ateş,o Oyunların ateşi Qarabağ'da,Şuşa'da,Ağdam'da da alevlensin...  Ama gelecekte,inşallah bundan daha büyük,daha harika açılışları oralarda geçireceğiz.



Aslında tören başlarken sadece şok olmuştum,ama Nizami Gencevi hakkında olan bölüm,onun eserlerinin canlanması,kendisinin oradaymış gibi durması,beni göz yaşlarına boğdu.



Nerede yaşadığımın,kim olduğumun,yürüdüğüm topraklarda,soluduğum havada,içtiğim suda kimlerin emeklerinin olduğunun bir daha farkına vardım...Teşekkürler. :)





İzlemek isteyenler için,buyrun. :)

Baku 2015 1st European Games Opening Ceremony


Logo Design by FlamingText.com

0 yorum:

Yorum Gönder

Seymen. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kitapların tozunu alan canlar :)