6/05/2015

Rick Riordan - Kırmızı Piramit - Kane Günceleri #1 (Kitap Yorumu)

1


Antik Mısır tanrıları birer birer uyanıyor! Akıl almaz bir intikam
planını durdurmak, Carter ve Sadieye düşüyor.Çok satan Percy Jackson ve Olimposlular serisinin yazarından bir Mısır Mitolojisi efsanesi! Kane Günceleri serisinin ilk kitabı olan Kırmızı Piramit, gerilimi ve mizahı bir araya getiren, bir kahramanlık ve sadakat öyküsü.

Carter Kane, annesini altı yaşındayken kaybettiğinden beri babası, ünlü Mısır Bilimcisi, arkeolog Dr. Julius Kane ile dünyayı dolaşmaktadır ve evi, bir valizden ibarettir. Carter böyle bir hayat sürerken kız kardeşi Sadie Kane Londrada, anneannesi ve dedesiyle yaşamaktadır. Ayrı geçen altı yıldan sonra iki kardeşin ortak hiçbir noktası kalmamıştır. Ancak artık her şey değişmek üzeredir. Bir Noel gecesi, iki kardeş babaları sayesinde Londrada yeniden bir araya gelirler. Babaları, her şeyi yoluna koymaya kararlıdır ve onları nedeni belirsiz bir şekilde British Museuma götürür. Ancak işler beklendiği gibi gitmez ve Julius Kane, kulakları sağır eden, devasa bir patlamayla aniden sıra kadem basar


Yıllardır bitirmeye çalıştığım bir kitap diyebiliriz buna.Çünkü gerçekten bir türlü bitiremiyordum çünkü çok uzundu.Ama sonundan bitirdim ve Peter Pan Ölmeli'yi bitirmemden beri oluşan garip kitap bulamamazlığım sonunda bitti çünkü bu seriyi bitirmeye-zaten sadece 3 kitap,Kırmızı Piramit'i bitirdiğime göre geriye sadece 2 kitap kalıyor- ve önümdeki yeni serilere bakmaya başlayabilirim.Önümde okumak istediğim şeyler var,ama canım deli gibi polisiye çekiyor.Uzun zamandır kaliteli bir polisiye okumadım.Ki dikkatinizi çekerim, 'kaliteli'.Kısa süre önce bitirdiğim John Verdon Dave Gurney serisi ise bu tanıma uymuyor,eğer hayranları varsa lütfen alınmasınlar ama ben o seriden pek bir zevk alamadım,zira R&I serisine yetişemez bile. :/ :)

Herneyse,kitaba geldiğimizde,genel olarak Rick Riordan'ın Yunan Mitolojisi üzerine yazdığı seriden sonra çok kötü bir çalışma değil.Rick Riordan'a bir ses kaydı olarak gönderilmiş kitap,umalım ki, sadece kurgudan ibaret olsun.Belki de onun kendi düşündüğü bir kurgudur.Her ikisi olabilir.

Yunan Mitolojisi ve Yunan Tanrıları'ndan sonra Mısır Tanrıları açıkçası beni biraz sıktı.Gerçekten,hiç komik değiller.Tabii,her biri en az Yunan Tanrıları ve Tanrıçaları kadar cana yakın ama yine de ben Yunan Mitolojisi'ni tercih ederim. :)

Sadie tam benlik.Çok iyi,beklediğim kadar dişli bir kız.Özgür ruhlu ve bu karaktere kitabın sonuna kadar ısındım. :)

Carter da en az onun kadar sevdiğim bir karakter diyebilirim ama ikimiz de kız olduğumuzdan dolayı mı,yoksa başka bir şey yüzünden mi Sadie'yi daha çok sevdim.Belki de ikimiz de kızız,o yüzden. :)

Zia'yı çok ama çok merak ediyorum.Neden diye sormayın,okuyun ve öğrenin. :)

Kitap çok güzel,komik ve eğlenceli,ayrıca sürükleyici de.Bence kesinlikle okumaya değer.Ve 5 puanlık. :)

Keyifli Okumalar! :)


İndirmek için Pembe Kitap'a tıklayın. :)



Logo Design by FlamingText.com

1 yorum:

  1. Percy Jackson nerden duydum diye düşünmeye başlamıştım ki , Olimposluları hatırlatmışsınız , evet Kerem o seriyi sanırım iki kez okudu , bana da önerdi ama artık onun serilerinden kafa kaldıramaz hale geldim :D o sebepten bir müddet sadece elimdekilerle ilerlemek istiyorum :D

    YanıtlaSil

Seymen. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kitapların tozunu alan canlar :)