4/09/2017

Ransom Riggs - Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları

0



Gizemli Bir Ada
Terk edilmiş Bir Yetimhane
Tuhaf Fotoğraflar
16 yaşındaki Jacob, dedesinin başına gelen felaketin ardından hiç bilmediği bir adada keşfe çıkar. Burada Bayan
Peregrine'e ait bir çocuk yuvasının darmadağın olmuş kalıntılarıyla karşılaşır. Evin metruk koridorlarını, yatak
odalarını araştırırken duyduğu bir sesle dehşete düşer, gördüğü şeyin peşinden koşarken birden zamanın hiç akmadığı, diğer insanların asla göremeyecekleri bir dünyaya ayak basar.
Akıllardan çıkmayacak eski fotoğraflarla bezenmiş bu roman yetişkinlerin, gençlerin ve karanlıkta geçen bir serüvenden haz duyan herkesin hoşuna gidecek.








Kitap adı: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları
Yazar: Ransom Riggs
Orjinal adı: Miss Peregrine’s Home for
Peculiar Children
Tür: Korku, fantastik
Seri sırası: 3/1
Sayfa sayısı: 360
Yayınevi: Sayfa6 Yayınları
Basım yılı: 2013
Goodreads puanı: 3.88



Konusu: Jacob çocukluktan beri onu peri masallarıyla büyüten dedesinin esrarengiz ölümünün etkisinden kurtulamaz ve onun yaşadıklarını daha iyi anlaya bilmek için dedesinin çocukluğunu geçirdiği yere, Galler'e gider. Orda karşılaştıklarıysa hayatını tamamen değiştirecektir. 

Yorumum: Yeni bir seriye başlama fikrim kesinlikle yoktu, ama kitabın kapağı nedense beni kendine çekti. Çok kısa bir zamanda okumayı planlama başladım ve bir anda da kitabı elimde buldum. Çok garip. Neyse...

Kitap su gibi akıp gitti. O derece ilginç ve kendine bağlayan bir kitaptı. Hikaye çok gerçek dışı ve farklıydı. Kapağı beni yanılttı diyebilirim. Çünkü kapağına bakarak daha korkunç ve iç karatıcı şeyler bekliyorsunuz. Ama hikaye tamamen faklı. Aslında tam ısınmadım ve beni hala daha (serinin 2. kitabında olsam da) rahatsız eden şeyler var. Canımı sıkan ve okumak istemediğim detaylar var. 

İlki ve bence en büyüğü çocukların çooooook büyük yaşta olmalarına rağmen hala o döngünün içinde hapsolmuş olmaları. Çok canımı sıktı. Hayat kısa, evet. Ama sırf yaşamak için bazı niteliklerden mahrum kalıp saklanmak hayatı uzatmak değildir ve bence o çocuklar orda yıllarca sahte mutluluk yaşadılar. kendileri fark etmeseler de. Neyse ki bu ikinci kitapta halloldu. 

Jacob şu an kendisinin de dediği gibi ensest bir ilişki yaşama yolunda ve bence bu da genç yetişkin romanı için fazla ağır. Çocuklar orda 108 yaşlarında olsalar da öyle davranmıyorlar. Bu çok garip ve aklıma bir türlü yatmadı. Bilmiyorum. 

Yazarla yeni tanışmama rağmen kalemine kolay alıştım aslında. Dediğim gibi,hikaye çok iyi. Ve akıcı. Sıkıldığımı hatırlamıyorum bile. bu açıdan güzeldi. Ben bi tek yukarda anlattığım kısımlardan rahatsız oldum ama sonuçta bu fantastik bir seri ve gerçek hayatla zaten ilgisinin olmaması gerekir. Çoğu zaman okurken çocuklara üzüldüğüm de oldu, içim de sıkıldı onlar adına, ama bunlar bi eksi gibi görünmemeli. 

Seriyle filmi sayesinde tanıştım ve filmde Emma'nın ateşle hiçbir alakası yok.Orda Emma ve Olive karakterleri karıştırılmış ve bazı yerlerde de kitaba sadık kalınmamış. Filmi tam izlemedim tabii. Sadece bazı kısımlara baktım ama izlemeyi en kısa zamanda düşünüyorum. 

Okunmalı mı? Evet.

 https://drive.google.com/file/d/0BwtpyuYJmGGfZ0MtTEM5T3ZHMGM/view?usp=sharing



İndirmek için pembe kitap'a tıklayın :)


0 yorum:

Yorum Gönder

Seymen. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kitapların tozunu alan canlar :)